Regulamin

Wstęp

Sklep internetowy dostępny pod adresem https://opiniemamy.pl/sklep (zwany dalej „Sklepem internetowym”) prowadzony jest przez Marcina Lisieckiego wykonującego działalność gospodarczą pod firmą Defox Marcin Lisiecki wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, miejsce wykonywania działalności oraz adres do doręczeń: ul. Kanadyjska 48G, 32-087 Zielonki, NIP: 5212983263, REGON: 122423068. Adres poczty elektronicznej: [email protected].

Niniejszy regulamin (w myśl ustawy z dn. 18 lipca 2022 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną) określa warunki zawierania i rozwiązywania umów sprzedaży produktu za pośrednictwem Sklepu Internetowego oraz tryb postępowania reklamacyjnego, a także rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep Internetowy, zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną.

I. Definicje

  1. Sklep internetowy – sklep internetowy dostępny pod adresem https://opiniemamy.pl/sklep.
  2. Sprzedawca – Marcin Lisiecki wykonujący działalność gospodarczą pod firmą Defox Marcin Lisiecki pod adresem ul. Kanadyjska 48G, 32-087 Zielonki, NIP: 5212983263, REGON: 122423068.
  3. Klient – usługobiorca, który zamierza zawrzeć lub zawarł Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą,
  4. Konsument – osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  5. Usługa – usługi elektroniczne świadczone przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu internetowego.
  6. Umowa sprzedaży – umowa zawierana na odległość pomiędzy Klientem a Sprzedawcą, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, za pośrednictwem Sklepu internetowego, której przedmiotem jest zakup.
  7. Treści cyfrowe – dane dostarczane przez Sprzedawcę w formacie cyfrowym, do którego dostęp osiąga się poprzez pobranie na urządzenie Klienta.
  8. Usługa elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu.
  9. Produkt – treść cyfrowa niezapisana na nośniku materialnym, przeznaczona do pobrania oraz odtworzenia na urządzeniu końcowym Klienta, będąca cyfrową postacią utworów w rozumieniu przepisów dotyczących prawa własności intelektualnej
  10. Konto klienta – zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy, w którym gromadzone są informacje na temat Klienta w tym informacje adresowe oraz historia zamówień.
  11. Formularz zamówienia – formularz dostępny w Sklepie internetowym umożliwiający dokonanie zakupu.
  12. Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie internetowym umożliwiający utworzenie Konta klienta.
  13. Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
  14. System Opinii – usługa elektroniczna udostępniona Klientom przez Usługodawcę, umożliwiająca zamieszczanie opinii przez Usługobiorców.
  15. Newsletter – elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez Usługodawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej, umożliwiająca wszystkim korzystającym z niej Usługobiorcą automatyczne otrzymywanie cyklicznych treści zawierających informację o Produktach, nowościach i promocjach w Sklepie Internetowym.
  16. Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu Internetowego.

II. Postanowienia ogólne

  1. Sprzedawca zobowiązuje się do świadczenia usług na rzecz Klienta w zakresie i na warunkach określonych w Regulaminie.
  2. Klient zobowiązuje się do korzystania ze Sklepu internetowego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i zasadami współżycia społecznego.
  3. Klient korzystający z Usług Sprzedawcy zobowiązany jest do przestrzegania niniejszego Regulaminu.
  4. Sprzedawca przestrzega zasady ochrony danych osobowych Klientów przewidziane rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dn. 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
  5. Klient wyraża zgodę na gromadzenie, przechowywania i przetwarzanie przez Sprzedawcę danych osobowych w celu realizacji zamówionej usługi. Szczegółowe warunki gromadzenia, przetwarzania oraz ochrony danych osobowych przez Sprzedawcę określa „Polityka prywatności” Sklepu internetowego.
  6. Cena Produktu widoczna na stronie internetowej Sklepu jest podana w złotych polskich (PLN) i zawiera wszystkie składniki, w tym podatek VAT.
  7. Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia. Cena ta nie ulegnie zmianie niezależnie od zmian cen w Sklepie, które mogą pojawić się w odniesieniu do poszczególnych Produktów po złożeniu przez Klienta Zamówienia.
  8. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w cenach Produktów dostępnych w Sklepie internetowym, wprowadzania nowych Produktów jak i też przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych bądź dokonywania zmian w trwających już promocjach.

III. Usługi i ogólne warunki świadczenia usług

  1. Sprzedawca za pomocą Sklepu internetowego świadczy usługi drogą elektroniczną polegające na:
    1.  umożliwieniu wypełnienia formularza zamówienia w celu zawarcia umów sprzedaży;
    1.  umożliwieniu rejestracji;
    1.  prowadzenie Konta klienta
  2. Usługi określone w ust. 1 świadczone są nieodpłatnie.
  1. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną w postaci umożliwienia wypełnienia formularza zamówienia zawierana jest z Klientem na czas oznaczony w momencie przystąpienia przez niego do wypełniania formularza oraz ulega rozwiązaniu z chwilą odstąpienia od wypełnienia formularza lub z chwilą przesłania wypełnionego formularza Sprzedawcy.
  2. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną w postaci umożliwienia rejestracji i prowadzenia Konta klienta zawierana jest z Klientem na czas nieoznaczony w momencie dokonania przez niego rejestracji w Sklepie internetowym.
  3. Założenie Konta klienta („rejestracja”) odbywa się za pomocą funkcjonalności dostępnej na stronie Sklepu internetowego – Formularza rejestracji.
  4. Posiadanie Konta klienta nie jest wymagane do złożenia zamówienia na Produkty dostępne w Sklepie internetowym w postaci publikacji elektronicznej.
  5. Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 1, pkt. 2.
  6. Wymagania techniczne niezbędne do korzystania z usług świadczonych przez Sprzedawcę:
    1.  Urządzenie z dostępem do sieci Internet,
    1.  Przeglądarka internetowa,
    1.  Włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript,
    1.  Dostęp do poczty elektronicznej.
  • Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.
  • Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
  • Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.

IV. Umowa sprzedaży

  1. Sprzedawca umożliwia złożenie zamówień na Produkty dostępne w Sklepie Internetowym za pomocą Formularza Zamówienia dostępnego w Sklepie internetowym przez 24 godziny 7 dni w tygodniu.
  2. Aby złożyć zamówienie należy:

2.1 zalogować się do Sklepu (opcjonalnie);

2.2. wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka”;

2.3 zalogować się lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji;

2.4 jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez rejestracji, należy wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia;

  • kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę”;

2.6 wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie w określonym terminie, z zastrzeżeniem § 6 pkt 4.

  1. Po otrzymaniu zamówienia, Sprzedawca przesyła Klientowi drogą elektroniczną na podany w trakcie składania zamówienia adres poczty elektronicznej (e-mail) oświadczenie o przyjęciu zamówienia stanowiące równocześnie jego potwierdzenie. Z chwilą otrzymania wiadomości przez Klienta dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży.
  2. Wiadomość potwierdzająca zamówienie zawiera ustalone warunki umowy sprzedaży, a w szczególności rodzaj zamówionego Produktu, całkowitą cenę do zapłaty oraz (o ile dotyczy) wysokość przyznanych rabatów.

V. Realizacja zamówienia

  1. Sprzedawca realizuje zamówienia według kolejności ich wpłynięcia (z uwzględnieniem pkt. VI ust. 3 Regulaminu).
  2. Czas realizacji zamówienia wynosi do 24 godziny.
  3. Realizacja zamówienia następuje poprzez przesłanie na adres poczty elektronicznej wskazany przez Klienta podczas składania zamówienia odnośnika (linku) umożliwiającego pobranie Produktu i zapisanie go na urządzeniu końcowym. Tym samym Klient otrzymuje bezterminową możliwość pobrania 5 razy zakupionego Produktu.

VI. Metody płatności

  1. Sprzedawca umożliwia następujące formy płatności:
    1. płatność przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy;
    1. płatność za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności Tpay.pl obsługiwanego przez Krajowy Integrator Płatności S.A. z siedzibą w Poznaniu, przy placu Andersa 3, 61-894. Możliwe aktualne sposób płatności określone są na stronie http://tpay.pl.
  1. W przypadku płatności przelewem tradycyjnym, wpłaty należy dokonać na rachunek bankowy numer:  (mBank) Defox Marcin Lisiecki, ul. Kanadyjska 48G, 32-097 Zielonki. W tytule przelewu należy wpisać „Zamówienie nr ..” i podać numer zamówienia.
  2. W przypadku płatności za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności Klient dokonuje zapłaty przed rozpoczęciem realizacji Zamówienia. Elektroniczny system płatności umożliwia dokonanie płatności za pomocą karty kredytowej lub szybkiego przelewu z wybranych polskich banków.
  3. Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty w terminie 5 dni roboczych od dnia zawarcia umowy. W przypadku braku płatności w określonym terminie umowa sprzedaży może ulec rozwiązaniu.
  4. Sprzedawca przystępuje do realizacji zamówienia z chwilą zaksięgowania płatności na rachunku bankowym.
  5. Dowód zakupu jest dostarczany Klientowi elektronicznie na adres e-mail wskazany przez Klienta w trakcie składania zamówienia.

VII. Udostępnianie Produktu

  1. Produkt zostanie udostępniony dopiero po jego opłaceniu.
  2. Produkt w postaci Treści Cyfrowych wysyłany jest na adres mailowy (e-mail) Klienta podany w Formularzu Zamówienia i/ lub  udostępniony na Koncie Klienta w Sklepie.

VIII. Rękojmia za wady Produktu

  1. Zgodnie z art. 556 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną. Sprzedawca jest zwolniony z odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli Klient wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy.
  2. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania Produktu Klientowi. W przypadku Produktu używanego Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi za wady stwierdzone przed upływem roku od dnia wydania Produktu Klientowi będącemu konsumentem.
  3. Zawiadomienie o wadach Produktu oraz zgłoszenie odpowiedniego żądania można dokonać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres [email protected].
  4. W powyższej wiadomości w formie elektronicznej należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje przyspieszą i ułatwią rozpatrzenie przez Sprzedawcę reklamacji.
  5. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia reklamacji.
  6. Odpowiedź na reklamację jest przekazywana na papierze lub innym, trwałym nośniku np. jako wiadomość mailowa.
  7. Klient może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę.
  8. Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
  9. Sprzedawca pokrywa koszty usunięcia wad lub wymiany Produktu na nowy.

IX. Odstąpienie od umowy sprzedaży

  1. Klientowi będącemu Konsumentem w związku z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość bez podawania przyczyny. W tym celu powinien złożyć on drogą elektroniczną stosowne oświadczenie w terminie 14 dni kalendarzowych od momentu objęcia Produktu w posiadanie. Formularz odstąpienia od umowy stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
  2. Termin 14-dniowy, w którym kupujący może odstąpić od umowy liczy się od dnia, w którym Konsument lub podmiot, o którym mowa w §3 objął Produkt w posiadanie.
  3. Po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy Sprzedawca niezwłocznie potwierdzi Klientowi jego otrzymanie i w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, zwróci Klientowi wszelkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Klient, chyba, że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu płatności, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  4. W razie odstąpienia od umowy konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
  5. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do umów określonych w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta m.in. w stosunku do umowy o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym. Jeżeli podczas dokonywania zakupu Klient wyraził zgodę na wykonanie umowy i doręczenie Produktu będącego treścią cyfrową przed upływem terminu odstąpienia od umowy, to Klient traci prawo do odstąpienia od umowy.
  6. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży przysługuje zarówno Sprzedawcy, jak i Klientowi, w przypadku niewykonania przez drugą stronę umowy swojego zobowiązania w terminie ściśle określonym.

X. Odstąpienie od umowy świadczenia usług drogą elektroniczną

oraz postępowanie reklamacyjne

  1. Klientowi będącemu konsumentem przysługuje prawo do odstąpienia od umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy.
  2. Odstąpienie od umowy może zostać dokonane poprzez złożenie oświadczenia drogą elektroniczną na adres Sprzedawcy [email protected] lub w formie pisemnej drogą pocztową na adres siedziby Sprzedawcy. Wzór formularza odstąpienia od umowy stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
  3. W przypadku umów o świadczenie usług drogą elektroniczną o charakterze ciągłym i bezterminowym, Klientowi przysługuje prawo do wypowiedzenia umowy. Klient może rozwiązać umowę za wypowiedzeniem ze skutkiem natychmiastowym i bez podawania przyczyny wysyłając oświadczenie o wypowiedzeniu na adres elektroniczny Sprzedawcy [email protected]
  4. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wypowiedzenia umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną o charakterze ciągłym i bezterminowym z zachowaniem 14-dniowego terminu wypowiedzenia w przypadku naruszania przez Klienta postanowień niniejszego Regulaminu.
  5. W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania przez Sprzedawcę usług świadczonych za pomocą Sklepu internetowego, Klient jest uprawniony do złożenia reklamacji drogą elektroniczną na adres [email protected].
  6. Prawidłowo złożona reklamacja powinna zawierać oznaczenie Klienta (imię i nazwisko lub nazwa firmy, adres zamieszkania lub adres siedziby firmy oraz adres poczty elektronicznej), przedmiot reklamacji, numer zamówienia oraz wskazanie okresu czasu, którego dotyczy reklamacja oraz okoliczności uzasadniające złożenie reklamacji.
  7. Sprzedawca rozpatruje reklamację w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.

XI. Postanowienia dotyczące przedsiębiorców

  1. Postanowienia niniejszego paragrafu dotyczą wyłącznie Klientów nie będących konsumentami w myśl art. 221 Kodeksu cywilnego.
  2. Sprzedawcy przysługuje prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym Konsumentem w terminie 14 dni roboczych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta niebędącego Konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
  3. Na podstawie art. 558 Kodeksu cywilnego w przypadku sprzedaży Produktu na rzecz Klienta niebędącego konsumentem wyłącza się odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi.
  4. Korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu przechodzą na Klienta niebędącego Konsumentem lub osobę trzecią wskazaną przez Klienta na podstawie art. 548 §1 Kodeksu cywilnego.
  5. Odpowiedzialność Sprzedawcy względem Klienta zostaje ograniczona wyłącznie do rzeczywistych szkód poniesionych przez Klienta w związku z nienależytym wykonaniem umowy przez Sprzedawcę, przy czym Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w wysokości nie większej niż wartość zamówienia złożonego przez Klienta.

XII. Odpowiedzialność

  1. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za wprowadzenie przez Klienta błędnych danych (w szczególności przez podanie błędnych danych w formularzach dostępnych na stronie) lub działanie Klienta w sposób utrudniający lub uniemożliwiający świadczenie i realizację usług przez Sprzedawcę.
  2. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki korzystania ze Sklepu internetowego przez Klienta w sposób niezgodny z postanowieniami Regulaminu, obowiązującymi przepisami prawa oraz obowiązującymi w tym zakresie zasadami współżycia społecznego lub zwyczajami.
  3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zawieszenia lub zakończenia świadczenia poszczególnych funkcjonalności Sklepu internetowego z uwagi na konieczność konserwacji, przeglądu lub rozbudowy bazy technicznej bądź oprogramowania. Zawieszenie bądź zakończenie świadczeń poszczególnych funkcjonalności Sklepu internetowego nie może naruszać praw Klienta.

XIII. Prawa autorskie. Licencja

  1. Wszelkie treści zamieszczone na stronie Sklepu internetowego (wliczając w to grafikę, teksty, układ stron i logotypy) korzystają z ochrony przewidzianej dla praw autorskich i są wyłączną własnością Sprzedawcy. Wykorzystywanie tych treści bez pisemnej zgody Sprzedawcy skutkuje odpowiedzialnością cywilną oraz karną.
  2. Klient dokonujący zakupu Produktu nie nabywa w stosunku do niego praw autorskich majątkowych lub praw pokrewnych z zastrzeżeniem ust. 3.
  3. Usługobiorca ponosi pełną odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną Usługodawcy, będącą następstwem użycia jakiejkolwiek zawartości strony https://opiniemamy.pl/sklep bez zbody Usługodawcy.
  4. Klient dokonujący zakupu Produktu nabywa bezterminową i niewyłączną licencję na wykorzystywanie Produktu do celów niekomercyjnych, w tym do wydruku Produktu i utrwalenia na nośniku materialnym na własny użytek.
  5. Sprzedawca nie wyraża zgodny na rozpowszechnianie Produktu przez Kupującego (zarówno rozpowszechniania odpłatnego jak i nieodpłatnego), w tym udostępniania Produktu w jakikolwiek sposób, w szczególności z wykorzystaniem sieci Internet lub za pomocą nośników danych, zarówno w całości jak i w części lub w postaci zmodyfikowanej.
  6. Klient nie jest uprawniony do udzielania sublicencji. Przeniesienie praw lub obowiązków z licencji wymaga uprzedniej wyraźnej zgody Sprzedawcy.

XIV. Postanowienia końcowe

  1. Umowy zawierane poprzez Sklep zawierane są w języku polskim.
  2. Umowy zawierane poprzez Sklep zawierane są zgodnie z prawem polskim.
  3. W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.
  4. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
  5. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
  6. Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Sklepem, a Konsumentem będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe lub byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny, zgodnie z pkt 6 niniejszego paragrafu.
  7. Spory powstałe w wyniku świadczenia usług na podstawie niniejszego Regulaminu zostaną poddane pod rozstrzygnięcie:
  1. sądowi powszechnemu według wyboru Klienta zgodnie z właściwymi przepisami prawa polskiego, jeżeli Klient jest konsumentem,
  2. sądowi powszechnemu właściwemu według siedziby Sprzedawcy, jeżeli Klient nie jest konsumentem.
  1. Klient może także zwrócić się o pomoc do miejskiego (powiatowego) rzecznika konsumentów. Wszelkie niezbędne informacje można uzyskać na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem www.uokik.gov.pl.
  2. Klient będący konsumentem może złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
  3. Załączniki do Regulaminu stanowią jego integralną część.
  4. Regulamin wchodzi w życie z dniem 1.02.2022r.

Załącznik do regulaminu:

1 – Wzór odstąpienia od umowy.